There was an error in this gadget

Sunday, 18 September 2011

Tepung naik Sendiri


Pada suatu hari yang tak berapa nak indah, Mak Esah menyuruh anaknya Ali ke kedai.
Mak Esah : Ali, ngko tolong belikan mak tepung naik sendiri kat kedai depan tu.
Setelah hampir sepuluh minit menunggu anaknya di dapur, Mak Esah menjengok ke ruang tamu.
Mak Esah
: Laa….. dah lama ke engko balik? Manenye tepung yang mak mintak kamu beli.
Ali
: Dah lama saya balik, mak je yang tak perasaan. 
Tepung tu ada kat tangga tu…… pandai-pandai la tepung tu naik sendiri.
Mak Esah
: ?! Nape la bengap sangat anak aku ni ?!